maandag 1 juni 2009

De crop van mei!

Op heel veel verzoek (en uit angst om represailles) hier dan het verhaal van de meicrop! (Wees niet bang, je kunt nog altijd meedoen voor het kadootje tot 7 juni a.s.!)

Op woensdag 27 mei was het weer zover, onze cropavond! Deze cropavond was al bijzonder voordat het begonnen was. Deze avond gingen we namelijk niet naar Loes, maar naar Priscilla! Woeiiiii, spannund!! Helaas kon Carina niet van de partij zijn, aangezien ze geveld was door een nare buikgriep (samen met manlief... note to self: dat duitse gebak/eten/snoep is misschien tóch niet zo goed voor je? Of zou manlief niet meer gedurfd hebben na de vorige keer?... hmm...)

Loes en ik hadden afgesproken op het station van Appingedam, aangezien ik niet precies wist waar Pris woonde. Nadat Loes me voorbij was gescheurd, besloot ze me toch in te laten stappen ("Stond je er écht al? Ik had je écht niet gezien hoor!" Niet zo vreemd, met een gangetje waar een Porsche nog jaloers op zou kunnen zijn.......) Nadat we veilig en wel aangekomen waren bij Pris (een heuse prestatie), moest ik toch even slikken... Ik wist dat Pris (of liever gezegd, haar hubby) met een flinke verbouwing bezig was, maar dit.... brrrrr... Het huis was prachtig, met alle details en accenten heeft het heel wat potentie, maar mien god.... wat een werk zit er nog in dat huis!

Zodra we binnenkwamen, maakte Loes zich het meteen gemakkelijk. (zeg nooit tegen Loes dat ze moet doen of ze thuis is, want ze gaat pardoes met haar kleine kontje op je houtkachel zitten!) Terwijl Loes haar achterste aan het opwarmen was, kreeg ik een grande tour door het huis en had ik de eer alle kinderen te laten schrikken. Als die geen nachtmerries hebben gehad, dan weet ik het niet meer!

Terwijl we ons allemaal settelden rond de tafel waar het allemaal weer moest gebeuren, schreeuwde Loes om suiker (ja, dat verkopen ze ook in klontjes ja...) en schreeuwde ik om de foto van Pris. Ze ging daadwerkelijk een foto van zichzelf scrappen!! Ja, dat moet even vermeld worden, want als Pris ergens een hekel aan heeft.... juist. Pluspunten voor Pris en door naar de volgende ronde! Die ronde werd vergezeld met een bouwlamp. Ja, zoals ik al zei, hubby is bezig met een verbouwing... Maar, gelukkig gaf dit ons genoeg licht om te zien wat ik vergat. Stof. Stof? Ja, stof. En dan bedoel ik deze keer geen bouwstof (daar hadden we bij Pris immers genoeg van) maar stof voor op je layout. Want dat was de uitdaging voor deze keer: gebruik stof op je layout. En dan denk je natuurlijk direct "Ooo wat makkelijk ja!".... mjah... dat had Loes zich dus ook bedacht toen ze met de uitdaging kwam en had er nog een klein tikkie aan toegevoegd "Wat is je favoriete woord en waarom?".... Zoals ik vorige keer al zei "KREUN!" Dat was een erg zware bevalling... En dan begin je dus direct met het stofgedeelte vergeten.... dat belooft niet veel goeds he? Gelukkig was ik nog op tijd en kwam het dus nog goed met mij.... eh, met mijn layout, that is.

Over Pris begonnen we inmiddels onze twijfels te krijgen, aangezien die zichzelf bij een stickervel afvroeg of ze dat kon plakken. Eh, Pris... het zijn stickers.... Geloof me, die kun je plakken.... Oh? Oh! En weer één zo blij als een kind. Ja mensen, zo simpel kan het soms zijn!

En zo simpel was het, dat we zomaar onze layouts af kregen!!
Hier de absoluut geweldige en prachtige layout van Loes. Compleet van stof, afgezien van 2 ministukjes papier en een stukje karton... Loes, je hebt jezelf overtroffen met deze creatie!!


En detail: de journaling...


En hier die van mij... Eindelijk kunnen werken met dat ge-wel-dige Jillibean Soup!! Deze is gemaakt naar aanleiding van de laatste sketch op het WijDUS blog. (helaas net te laat om nog mee te doen met de uitdaging...)


Detail: die vlinders zijn gewoon té leuk!! Die kleuren daar MOET je gewoon ontzettend vrolijk van worden!


Nou, ik hoop dat ik iedereen weer tevreden heb gesteld. Graag nu stoppen met het sturen van dreigmail, poederbrieven en smsbommen.... please?!

9 opmerkingen:

  1. Mij heb je zeker tevreden gesteld. Een heerlijk smeuig (eh...waar zit de " op m'n Mac?) verhaal, waar ik weer heerlijk om heb kunnen lachen. En dan de lay-outs. Die van Loes is inderdaad prachtig. Erg mooi gedaan. En die van jou vind ik ook mooi. Ik kan natuurlijk ook niet anders zeggen he met dat JB Soup papier. Ik moet wel! ;-) Nee hoor, je lay-out is mooi. Leuk met het jute. Ik vind het ook erg leuk hoe je die cirkel van bloemen en vlinders hebt gedaan. Top, meiden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo, eerst even bijkomen van je verhaal, Ilse......Je bent me dr eentje!!!
    Maar goed, wat een prachtige lootjes! Loes, je journaling raakt me, heel mooi!
    En de vlinders op Ilse LO, zijn dat Martha Stewart pons vlinders (leuk woord)?

    Be blessed, ladies!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke manier van schrijven. Ik kan er echt van genieten. Jullie lay outs zijn beide erg mooi. Hopelijk snel weer zo'n heerlijk verhaal.

    Groetjes,
    Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ilse er is een schrijfster aan je verloren gegaan maar wie weet wat de toekomst nog gaat brengen.
    Jullie lootjes zijn beide zoooooooo mooi, denk dat ik die met die cirkel eens prachtig ga liften.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahahaha! Wat een top verhaal weer, ik heb serieus 'voorgedragen' aan vriendlief, zo mooi was je porsche-opmerking!

    Ga als je blieft door met die crops!!!!

    En oja.... Die LO's zijn ook weer schitterend, en wat een goed idee, stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat kan ik nog toevoegen aan de wijze woorden van mijn voorgangsters? Geweldig verhaal, heerlijke schrijfstijl en prachtige layouts! Maar...waar is die van Pricilla? (ook al heet het blog 2 scrappingladiesfromthenorth)
    Groetjes, Floortje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank je wel voor weer een super verhaal. het wordt een beetje saai om te zeggen maar ook deze keer had ik het gevoel dat ik erbij was.

    (ooit aan gedacht een verhaaltje op te sturen naar een damesblad?)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een prachtverhaal weer, Ik kijk weer uit naar het volgende. Het is gewoon een gewoonte geworden, net als dat je uitkijkt naar de volgende scrapblad, kijk ik ook uit naar jullie cropavontuur.
    De layouts zijn prachtig, vind het thema wat jullie bedacht hebben ook geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hahaha ik lees weer met een lach en een 2 prachtige LO's!

    BeantwoordenVerwijderen